15 April 2012

Saya bukannya tinggal di India sampai dia boleh tak datang jumpa saya.

Assalamua'laikum..



Terbaca kosmo just now and terbaca jugak pasal kes Rita Rudaini and her marriage yang dah broken tuh kan..kesiannya..kesian kat anak2 lagi..kecik lagi kot 3 years and 1 year old only!!

Tajuk kat atas tu plucked from kosmo yang Rita kata kat Aidil dok sms tanya about their kids and Rita kata sometimes dia balas sometimes she didnt sebab dia kata "Saya bukannya tinggal di India sampai dia boleh tak datang jumpa saya."..hew hew hew..thats the point yang make me feel a'ah betul jugak kan..


But the rest kita tak tahu kan..so dari sudut nak simpatinya mestilah to her yang dah sacrifice everything untuk husband and family..abaikan friends and kerjaya semata-mata untuk suami!


My sis said lelaki macam tu lah..mudah jer..masa nak bukan main..siap sanggup redah lautan kahwin kat Siam kan..sekarang ada masalah sikit pun lari..lari..lari..huhuh not even mature yet rite?


And perempuan once dah sayang someone willing to do anything lah kan untuk yang tersayang..including me..seriously said saya sanggup terima someone yang saya dah sayang tuh even dia cacat sekalipun..sebab perasaan ni bukan mudah dipakai buang..ada news kat kosmo jugak tadi yang kahwin kat hospital tu..menitik jugak air mata..happy for them..hope husband dia akan ingat pengorbanan his wife sampai bila2 terima dirinya seadanya..


Bukan mudah nak cari orang yang betul2 menyayangi, menghargai, menerima kita baik buruk kan..harta, pangkat dan rupa tak menjamin apa2 pun..keimanan dan keihlasan tu yang penting..beruntung siapa yang mendapatkannya..


Aihh..sedihla tengok life peoples yang sedih..sedih.. sedih lagi dari kita ni..my friend said..soon Rita la pulak yang pakai tudung kan..perhaps..semua yang berlaku untuk dekatkan diri padaNya kan..insyaAllah..

11 comments:

Niza Romli said...

muda lagi kot laki rita ni..tak matang, tak pikir panjang. Betul2 simpati dgn rita. akk ni pun byk kali jgk frust dan penah putus tunang...dan akhir sekali ikut cakap tok..tok kata, "terima je orang yang sayangkan kita, yg nak nikah dgn kita. Insyaallah, dia akan jaga kita sehabis baik....Takyah buang masa tunggu org yg kita syg sbb blm tentu dia nak kawen dgn kita.."

Prettywrite said...

gulp!meremang bulu roma baca story akak..uhuh..alahai sebaknya..betul kan..terima siapa yang syg kita..huu..tapi siapa?ahah..tq share story k.niza..

Aziz Syaidahtul said...

huyeah~~ i thought it only some of us yang rita baised. tp betullah, ksian gla kat rita. n please media, jangan buat sampai ramai org meluat kat rita.don't u think so?

agree ngan tok Niza Romli, selalu kita pergi kat orang yang kita sayang, padahal orang yang mampu buat kita selamat ialah orang yang sayang kat kita...

peace

Prettywrite said...

Aziz Syaidahtul ..

ya gak kan..kalo dah selalu bagi statement mungkin jugakla hilang rasa kesian tu..better settle diam2 jerlah..
itulah mencari org yang sayang kita pun tak jumpa..hahaha..

Liza @ Adzriel AB said...

sedih dgn hal ni.. kesian rita, moga dia tabah.

ecadwinkyasha said...

betul la rita tu..dia tinggal dlmmalaysia gk..xkkn aidil xleh nak g tgk anak2x...dah la anak2 rita yg jaga.apa la salahnya jenguk kan?hehehe...moga2x rita terus tabah lah camne...banyak betul dugaan.

Ujie Othman said...

akak pun rasa sedih dgn rita, walau tak tau apa sebenar terjadi..tapi mmg kesian kat anak2 dia.

apapun, ada pengajaran dari kisah mereka. juga pastinya ada hikmah dari perpisahan ini.

Cik Ina Do Do Cheng said...

Sedih gak bila baca berita rumahtangga rita tu. semoga dorang berdua dapat ikhtibar dari apa yang berlaku, InsyaAllah.

emarieys said...

kesian kat rita..muga dia tabah hadapi semua ini...paling kesian pada anak-anaknya..

Lynn said...

Hmm...memang ayat tu tajam manikam..tapi sape yang makan cili akan terasa pedasnya..agak bersimpati dengan rita..yelah..dah 2 anak dia..tiba2 ditinggalkan macam tu..mgkin takdir untuk dia..

Izan Ishak said...

mmg kesian dgn rita... jodohnya sampai di situ saja. moga lepas ni kehidupannya lebih bahagia wpun tanpa suami di sisi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...