27 December 2011

Bodoh!

Assalamua'laikum..


Gara-gara sebuah motosikal telah mencelah di antara aku dan sebuah lori tadi itu perkataan yang meluncur laju keluar dari mulut aku..bodoh!


Maafkan aku wahai penunggang motosikal EX5 berwarna hitam plate no. DAX tak ingat nombor..huhu..aku tak sengaja nak menyumpah kamu..itu padahnya kerana kamu tak menghormati pengguna jalanraya seperti aku..


Aku bukan nak biasakan diri menyebut sesuatu yang tak sedap didengar tapi bila perkara spontan berlaku melibatkan nyawa..ia masih diluar kawalan aku..


Semoga Allah ampunkan keterlanjuran kata-kata aku..dan buka hati penunggang motosikal itu untuk jadi penunggang yang berhemah..alhamdulillah tak jadi apa-apa..

46 comments:

Acik Erna said...

PRETTY NASIB BAIK TAK JADI APA2 KAN ACIK FOBIA LAGI BILA BERKAITAN DENGAN MOTOR NI

diana said...

layak di sumpah tu..;p

Prettywrite said...

Acik Erna..

Itulah kan acik anakanda acik macamana sekarang?syukur sangat tadi tak jadi apa-apa..terkejut tiba-tiba dia datang dengan lajunya..huhu

Myra Jay said...

Mmg kalau kita terkejut macam2 perkataan keluar..

Yela kita pun takut gak, malang tak berbau kan..

misya said...

sabar ye dik

Prettywrite said...

K.Myra..

selalunya macam tu la kak..susah nak sebur benda yang baik time mengejut..huhu..memang takut n terkejut tadi..dahla dekat jambatan..haih..

Prettywrite said...

K.Sya..

ya k.sya..nasib baik yna tak kejar budak laki tu..hehehe

kakcik said...

Penunggang motorsikal sering membuatkan nafas kakcik terhenti seketika bilamana mereka tiba2 mencelah dan tahu2 dah ada di hadapan kereta! :(

Prettywrite said...

kakcik..

yna pun tunggang motor juga tadi tapi yang selalu nak cilok saja tu memang melampau lah..tak sayang nyawa betul..

Waqheh said...

lu patut sumpah moto tu jadi kereta kancil 1st model

Prettywrite said...

Waqheh..

hahaha..comel sangat kot sumpah jadi kancil..

sisdee said...

salam kenal..tq sudi melawat my blog..

err perkataan spontan tu slalu terkuar (dgn x sngaja) klu ssuatu yg x dijangka tjadi hehehehehe so rasanya dimaafkan (kot) hahahhaha

Pen Biru said...

memang iye pun..kira nasib baik la tak jd apa2 td, kalu x memang kes naya

Myvitrd said...

Memang penunggang ni takda yg bawa sopan dekat jalan raya.. Kekadang merbahayakan pemandu lain.. Betul tak

Hanis MY said...

mujo takdok gapo, kadey2 kito bringat doh tapi ore lain hok tok berhemah...saley kenal... kak pun ore klate hehe...

Prettywrite said...

sisdee..

salam kenal juga..owh..dimaafkan eyh..lega..hhehe

Prettywrite said...

Pen Biru..

ya kak..alhamdulillah..kalau tak ke balai dan hospital la jawabnya..huhu

Prettywrite said...

Myvitrd ..

Betul sangat tu..entah apa yang dikejar pun tak tahu lah..

Prettywrite said...

Hanis MY..

salam kenal jugok Kak Hanis..tu lah..kito hati2 doh pun tok guna jugok kalu ore lain wat jale supo jale tok dio..huhu

Hanis MY said...

p/s: hehe insyaAllah satu hari sapa lah kak dulu pun lagu tu dok koya alhamdulillah ado rezeki.. mari la derat sini...

najihah sahami said...

xpe2...harap2 dimaafkan..:)

Pok Amai-Amai said...

Tak apa. Bodoh je pun.

Hihihihihi!

Azlan Hasan said...

erk..hehehe...kan sia-sia jer kena sumpah seranah..hehehe..tu laa kan org dah pesan suh bawak motor elok2..isk..isk..hehee

Regards,
-Strider-

Munnafendy said...

selalu sebut kalau betul2 tgh mrh...huhuh

JR said...

Tak apa juga, sebut bodoh. Saya pernah dengar kata2 yg lebih celupar spt ba*i, malah mencarut benda2 dlm seluar dalam perempuan!!!

Tajuk entri terbaru di blog JR: "Senarai 10 Berita Terhangat Malaysia 2011"

Dalila Hamid said...

akak klau terkejut semua prkataan sembunyi keluar semua.. habis musnah cun!! he

Ieja said...

Dalam keadaan macam tu memang kita tak sedar dah apa yang kita cakap..tapi syukur la kalau kita sedar balik apa yg kita terlepas cakap lepas tu kan..huhu

Nisa Greennnpanda said...

hehe...kalo tgh marah, mmg kite xkn sdar ape yg kite ckp..

Cikpuan rara said...

tu lah jugak perkataan yg keluar dr mulut rara bile motor mencelak.terkejut lah.

Rai said...

hehe..kena belajar biasakan sebut perkataan baik2 bila spontan tu.. nanti dah ada anak payah pulak nak ejas..hehe..

wahida said...

alhamdulillah...tak de apa2...
bykkan istighfar yer dear...

Prettywrite said...

Hanis MY..

hihihi..jauh sangat tu nok g k.hanis..insyaallah murah rezeki panje lakoh nt yna sapa la..hehe..

Prettywrite said...

najihah sahami..

harap macam tu lah..:)

Prettywrite said...

Pok Amai-Amai..

ahaha..ya kan..bodoh jer..kui3..

Prettywrite said...

Azlan Hasan..

hehe tu la..sian dia tu..saper suruh tak hati2..:p

Prettywrite said...

Munnafendy..

ya kan..di luar kawalan..adoii..

Prettywrite said...

JR..

huhu..tak sanggup pulak nak sebut benda camtu..

Prettywrite said...

Dalila Hamid..

akakaka...nak buat macamana tak sengaja..takper musnah cun kejap jer tu..hehe

Prettywrite said...

Ieja..

a'ah..dan dan rasa bersalah pulak padahal dia yang buat salah kat kita..hehe

Prettywrite said...

Nisa Greennnpanda..

itu la pasal..kalau boleh nak elakkan sebut benda tu..huhu

Prettywrite said...

Cikpuan rara..

hehe..sama lah kita..

Prettywrite said...

K.Rai

ya betul tu kan..tu la nak betulkan ni..esok2 anak sebut semua tu nak salahkan siapa pulak..hehe

Prettywrite said...

k.wahida..

alhamdulillah kak..mujur sangat tak apa2..:)

CIK TOM said...

sbr2 yunk..tp kdg2 kl dah drive ni mudah je kuar ayat xsepatutnya bl mrh2..kn byk bersabar..hehe

Prettywrite said...

Cik Tom..

hehe..secara tak sengaja..insyaalah lepas ni kena pertingkatkan tahap kesabaran..heee..

Onitsuka_hana said...

hana pun mcm tu..:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...