04 April 2012

Budu + Durian = Sedap

Assalamua'laikum..



;) My fevret sauce forever~~budu campur dughian..perah asam limau..lada burung aka cili api sebijik jer sebab takut pedas sangat..haha..makan dengan nasik n ikan goreng jer..lepas tu ulam2...phewww..


'eh mak mertua lalu ke tadi?sorri tak perasan....'

hahaha..boleh gitu..?


budu sedap ooo..siapa tak makan?bak sini alamat nak pos..:p oh ya..budu ada banyak jenis taw..info sikit..hehe..yang macam ni namanya 'budu selera kampung'..paling sedappp n sohor ni..lalala..alohla..lapar nasikkk!


~sedap pulok layan lagu Maafkan Aku Afee Utopia nih..sedap macam budu ni doh..hehe..

15 comments:

Rai Ourkizuna said...

serius? sedap ke? tak penah try lagi..kitorg budu dengan cili perah asam limau je.. limau nipis lagi sedap dari limau kasturi.. kalau makcik akak dia letak potongan serai nak bagi wangi..

kitorg suka budu yg putih tu..tapi kalau dah takde bedal je budu cap ketereh pun..hahaha...

anak2 pun suka kobis celur cicah budu..tapi takde la letak cili.. :P

puteri rimba said...

teringat budu mentoh..dalam pasar pasir mas...budu paling power..heee..siap ada isi ikan bilis lagi..rajin make dok...
p/s: tak dok la murah mana nilai 3 tu..kena pandai cari,supo klate gok gi time cuti sekolah gak nyo katok sampai bekok palo la weiii..heeee..
ni emel cik ngah shz_sulaiman@yahoo.com

:: Mrs.Eady :: said...

x mkn budu..hehehehee..

Kazman / Sue said...

perghh... penangan budu ni... mak mentua lalu pun tak perasannnn

Myra Jay said...

Nak budu nak budu...heheehee

1st time dengar budu durian ;)

CaDLyNN said...

err..maaf..tak makan budu..huhuhu..
yna..nk alamat...nak bg gajah putih..kikiki :)

Pok Amai-Amai said...

Eh? Ini mmg rare. Sy rs mcm ley mabuk jeklu combine kedua menu nie. Arghh!

Ujie said...

Yg ni mmg tak penah tau..

Izan Ishak said...

yana ni biar betul... budu ngan durian sedap ye? serius k.izan tak pandai makan budu sampai skrg wpun mak mertua berkali2 suruh cuba. hmmm... takleh jadi menantu kesayanganlah camni.. huhu...

Niza Romli said...

durian+budu?
laa...boleh ke campuq? awat tak habaq.... mesti coba ni!! pasti meletopss.

ummiarissa said...

ha ha ha...kalau suami akak makan budu ngan durian...dia beli durian akak bedal durian dulu,sebelum tinggalkan sebiji dua tuk buh dalam budu...kawe tak makan budu guano?

Hani Syahani said...

xpernah mkn budu, camne rasenye?? kompomlah kate sedap kan??? hahaha

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

ai like..
dok sedo namboh 2 pinggan.. heheheh

MamaEma said...

nyum..nyum..sedap cicah ikan bakar tawar

anakpakshaikh said...

suka budu... tapi tak penah pula sekalikan ngan durian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...