01 December 2011

Crying Heart


Assalamua'laikum(baca versi jawi)..



Tiba-tiba Ma tanya pasal 'dia' semalam..errkkkk..dada aku dah nervous habis dah masa tu..yerlah this thing dah lama aku tutup buku so bila suddenly Ma tanya aku agak kaget lah sebab aku tak pernah pun bagitaw Ma pasal aku dan dia dah finished over..huhu..


"Yana dengan yang kerja hospital tu dah takder apa-apa lagi ker?senyap jer..?"


Aku tunduk muka..aku takut..aku sedih..aku tak tahu nak jawab apa..


"Urm..dah takder apa-apa dah tu.." Ayu replied


"Pasal apa?" Ma tanya lagi.


"Tak tahu". Ringkas jawapan aku.


"Putus tak dapat nak hubungi ke?".Ma keep asking.


"Tak tahu lah..tak contact pun..biarlah dia nak gini".


"Hurm..kenapalah orang sampai hati buat macam ni..buat malu keluarga jer..dah datang rumah, sanak saudara dah tahu..malu lah kita..lepas ni kawan dengan siapa-siapa lagi tak payah dah bagi datang rumah sebelum apa-apa melainkan datang untuk merisik meminang terus.." Terang Ma panjang lebar.


Aku tahu Ma sedih tengok anak dia jadi macam ni..aku?rasanya no words dah yang suit nak expresskan apa yang aku rasa..perfectly mixed up feelings..as far as possible, aku tak nak peoples trying to blame him for what had happened between me and him..just let him go becoz dia yang made this decision..If the reasons that he told me were true so that betullah and biarlah semua ni berlalu dengan tenang..But if only he just looking for stupid reasons to break up with me so then let Allah repays him for the best in future..


Aku seboleh-bolehnya tak nak jadi pendendam..sebab kan semua yang berlaku ni ada sebabnya..alhamdulillah aku pun dah semakin dekat pada sang Pencipta..bukanlah aku sudah berjubah berjilbab sekarang cuma macam yang aku cakap, im trying my best untuk jadi lebih baik dari hari semalam..


Bab jodoh aku serahkan pada Allah..tapi macam Poksu Din cakap lah..jodoh ni kena cari jugak..yerlah..kalau family nak carikan aku on saja lah..aku pun dah penat asyik putus macam ni..mujur ada iman lagi..kalau orang lain dah lama bunuh diri kot..hehe..


So far, sekarang ni aku dah gettin' better dah..melupakan tu taklah..mana nak boleh lupa kan unless tiba-tiba aku hilang ingatan tu barulah boleh buat aku lupa semuanya..tapi sampai bila-bila pun benda ni takkan dapat dilupakan sebab ia dah jadi kenangan dan sebahagian dari kisah hidup aku..cuma aku cuba untuk tak hanyut dengan perasaan jer lah..aku doakan yang terbaik untuk dia dengan apa yang dia nak yang tak ada pada aku..dan aku pun dapat yang terbaik untuk hidup aku..Aamin.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...