01 December 2011

Capati Pakistan Asli

Assalamua'laikum(baca versi jawi)..


Semalam balik kerja Mokcik pergi rumah ajak pergi makan capati dekat rumah Mokra(sepupu aku)..diaorang masak capati dengan gulai ayam kampung katanya...hurm aku dengar capati memang surrender awal-awal dah..memang aku tak makan..hehe..


So lepas isyak dah Ma dengan Ayu pergi rumah Mokra..Mokra buat makan-makan sempena naik rumah baru dia lah..aku tak pergi dah tak makan malas lah nak melangut di sana..alah 500m jer dari rumah..dekat sangat..



Husband Mokra tu memang orang Pakistan asli..aku panggil Abe Zawa jer..cousins yang lain ada gak panggil Syawal..entah nama betulnya aku tak tahu pula..setiap hari makan capati ok dia ni..nak-nak bulan puasa haritu..haha..sabar jerlah dah memang makanan ruji diaorang kan..



1 keping jer Ma makan share dengan Ayu..diaorang pun tak berapa makan sangat..tapi bolehla nak telan..aku ni telan pun tak berani..haha..


Ada siapa-siapa penggemar capati bolehla datang kampung aku kita buat rewang capati nanti..hihihi..

2 comments:

Blogger said...

Sedap sungguh lama tak makan capati,tuan blog ni suku-sakat,sepupu sepapan orang timur tengah ke takpun orang utara ke..

Prettywrite said...

taklah..tuan blog orang pantai timur ori..hehe..suami sepupu saya orang timur tengah..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...