27 December 2011

Hukum Pre Wedding Photoshoot

Assalamua'laikum..


siapa owner gambar ni?sorry aku tak jumpa link..huhu


Dulu aku bercita-cita juga bila nak kahwin aku plan nak buat pre wedding photoshoot untuk kenang-kenangan sebelum kahwin..ataupun untuk letak dekat meja guestbook ataupun macam-macam lagi..seronok berangan..


Sudah menjadi tend sekarang ramai yang buat pre wedding photoshoot..huh..alhamdulillah aku tersedar..bak kata  Jejaka Terhangat itu trend jahiliah moden..hehe..ada yang terasa?aku rasa photoshoot macam tu hanyalah satu pembaziran semata-mata selain menambah saham dosa..^_~


Haih tersenyum baca post ni..http://www.jejakaterhangat.com/2011/07/pre-wedding-trend-jahiliah-modern.html..aku suka betul post teguran-teguran pedas yang membina macam ni..sebab kita nak kritik tak pandai so jadi tukang agree pun ok lah..hi3..


Apa pendapat kamu orang pula?


10 comments:

Ujie Othman said...

tak perlu buat sbb..
-blm nikah tak boleh gambar berdua. menimbulkan fitnah/ckp2 yg tak elok.
-kalau yg sentuh2..mmg jelas haram.
-kalau tak jd kawin..frust+malu lebih.

kalau nak gambar sorang2, takde hal.

Prettywrite said...

K.Ujie..

setuju sangat tu..kalau nak buat sangat buat sorang2 jer..:)

Unknown said...

akak dengan JT kepala otak kami di jalan yang sama..ekekek

Myra Jay said...

Sekarang ni makin ramai yg ikut TERND ni tanpa memikirkannnya kan..

Prettywrite said...

K.diana..

aggaga..akak memang kan..semestinya setuju..hehe

Prettywrite said...

K.Myra..

Itulah..ntah apa yang nikmat sangat ambik gambar tergedik2 tu..hahaha

sisdee said...

saya pun tak stuju..utk apa ek? saje nk tnjuk? nk saje2 kenangan tuk anak cucu? x logik..kawin nnt amik le gambar smpai nk tgolek sekali pun hahahahaha..err maaf ni pndpt saya le kan :)

Prettywrite said...

sisdee..

hahaha..takper sisdee..yna pun setuju sangat tu..nt kahwin ambiklah gmabar nak tergolek macamana pun kan..hehehe..

Nisa Greennnpanda said...

ermm..xpatut wat la pic pre-wedding..kalo tibe2 xjd kawin, camne lak?? huhu~...

Prettywrite said...

Nisa Greennnpanda..

itulah pasal..malu sesajer..haih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...