13 December 2011

Mata Kiri Rabun.. Mata Kanan Silau

Assalamua'laikum..


Selamat pagi kawan-kawan..sejuk sangat hari ni..tak hujan pun tapi cuaca ya Allah nyamannya..nak nak on aircond kan..terima kasih Allah..:)



Haritu aku ada pergi kedai spek teman kakak aku nak repair spek dia cermin bawah terkoyak..hoho macam-macam..spek baru lagi tu..so pergilah Optometrist Keluarga lepas aku balik kerja tu..



Girl yang jaga tu cakap boleh ambik terus so kita orang tunggulah..dalam 20minit jugak dia dok repair..lepas siap tu, bayar repair RM2 saja then aku mintak nak check mata aku..



Sebelum tu aku tanya dia kena bayar ke free?kalau kena bayar tak nak buat..haha..so dia cakap free jer..aku nak check silau aku jer sebab rasa getting worst dah..tak boleh kena cahaya lansung mula la nak syahdu..meleleh-leleh air mata..huhu



Dah siap aku tunggu juga kertas print dia kan biasanya ada kertas untuk simpanan kita tapi tak ada..huhu..cuma dia cakap mata kanan aku silau 75..mata kiri pulak rabun 75..ooo dua dua mata aku bermasalah rupanya..alahai..mujur tak teruk..teringin jugak nak buat spek..tapi rasa tak perlu sangat kot lagi..paling-paling pun aku beli spek hitam kat pasar malam jer nanti buat tahan silauu..hahaha..



19 comments:

misya said...

boleh macam ,hehhehe

Jom Makan said...

Bhaye kalau dbiarkan..kne slalu cuci mate..kekeke

Unknown said...

spek pasar malam tu bahaya tau..
tak elok pakai..:)

Myra Jay said...

Ada gak spek utk silau ni, murah sikit rega dia dari spek rabun tu :)

Prettywrite said...

k.sya..

hehe boleh macam apa..:)

Prettywrite said...

MeeRole..

ya ker..kena selalu window shopping lah ya nak cuci mata..haha

Prettywrite said...

K. diana

Owh..baru tahu spek pasar malam bahaya..nasib baik tak tersasar beli..kalo tak rugi 10dolar..hihi

Prettywrite said...

K.Myra..

tu lah..tapi rasa segan pulak nak pakai spek..sebab tak pernah pakai..hehe

wahida said...

silau aku pun makin naik nok...huhu...

Blogger said...

Kita pun kadang2 sakit mata bila pandang perempuan yang tak tutup aurat

Cik Bambam said...

kita lak rabun tinggi sebelah.. belah kanan 350++ but belah kiri 150++.. silau pon tinggi.. so kena lar pakai spek.. jgn jd mcm kita..dulu power 100++ pon xnk pakai spek..skang tanggung akibat.. rasakaannnn~ =.='

Waqheh said...

baik cegah cepat dgn memakan carrot sehari 1kilogram. gua dulu mcmtu ler. asalnya 75jer power..habis study terus 150...nak makan carrot dah terlambat....

nazri noh said...

salam..
menarik crite anda best layan..
boring2 layan la blog saya.
komen pe yang patut nya
saya baru lagi ne hehe..
http://nazrinoh.blogspot.com/

Prettywrite said...

k.wahida..

alahai..ya ke kak..makin serius eyh..kena tambah power ker..huhu

Prettywrite said...

MOBYDICK..

ekeke..lenkali tegur jangan pandang jer..:)

Prettywrite said...

Cik Bambam..

uwaaa..takutnya..kuat gak eyh power CB..aduh risau pulak yna..huhu

Prettywrite said...

Waqheh ..

hoho..abislah..carrot tu yang paling tak suka..hehe..

Prettywrite said...

nazri noh..

dah visit kamu..tq ke sini..:)

Obat Mata Minus Silinder Plus Katarak Herbal said...

trims infonya ya, sangat bermanfaat untuk menjaga kesehatan mata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...