07 December 2011

Macamana Nak Bagitahu Bos Nak Berhenti Kerja Ni?

Assalamua'laikum..




Aku dalam dilema sangat-sangat sekarang ni..bukan dilema either nak quit or tak tapi dilema sebab aku tak tahu macamana nak bagitahu bos aku nak benti kerja hoooiii..huhu..


Satu lagi masalahnya aku tak sampai hati..lagi satu sebab bos tak ada kat ofis sekarang dok dekat site di Gua Musang sana..dan lagi satu juga aku kena notis sebulan..dan juga satu lagi aku nak kerja baru sempena 2012 untuk naiktaraf ekonomi dan pengalaman..haaaa banyaklah aku punya masalah kan..hehe..


Oppss..1 lagi masalah aku, ada aktiviti keluarga pulak cuti Krismas ni..so aku kena apply cuti lebihla..then macamana kan aku ambik cuti dah hujung bulan tiba-tiba naik cuti hulur surat resign pulak..alahaii..nanti bos ingat aku g interview kerja pulak..haha..


Jadi bagaimanakah?aku nak benti kerja tekad dah ni..cuma im thinking the best way yang proper and sweet*nak jugak sweet..haha* untuk tak kecilkan hati bos aku..yerla aku pekerja paling lama kat sini..dekat 3 tahun tuu..tssskk..tak ada maknanya lama pun..:p


Sila bantu aku..:( (*tiba-tiba sedih pulak..haaaa*)

18 comments:

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

yg penting, buat dulu surat resign sebelum cuti krismas tu.sebab kena bg notis sebulan kan? pastu, biasenye diowang akan kire bape balance cuti kita sebelum kita resign.rasenye takde masalah kalau nak cuti.

Outbound Malang said...

berkunjung sob..salam blogger
salam kenal dan sukses selalu ..:)

Prettywrite said...

K.Maera..

hurm..lega jugak baca komen akak..tulah buat surat dulu kan..tapi tak sure pulak bila bos masuk ofis..huhu..harap2 berjalan lancar lor..huuu

Prettywrite said...

Outbound Malang..

Salam kenal..terima kasih berkunjung..:)

Myra Jay said...

Akak dulu pun serba salah jugak sebab bos baiiiiikkk sangat..
Masa hulur surat resign tu muka bos terus berubah..

Yang penting kita kena kuat berdepan ye..

Dapat keje baru?

Prettywrite said...

K.myra..

a'ah kan sebab bos baik sangat..huhu..alahai siannya berubah muka bos..tengah kumpul kekuatan la ni kak..seram juga rasa..hihi..belum dapat kerja baru lagi..sedang berusaha mencari..:)

Guru said...

eloklah cari dulu kerja baru. baru resign kerja lama.

~izan~ said...

teringat kisah akak nk benti keje dulu. 3 kali surat resign kena kick! huhu...

semoga semuanya dipermudahkanNya...

محمد رازيق said...

setuju dengan k. Maera.. ok punya. jagn risau2. bgtau baik2..

misya said...

rindu nyer kat yna,all the best yer kuatkan semangat.yna boleh

Prettywrite said...

a kl citizen..

itula kak..sedang mencari juga dulu..

Prettywrite said...

K.izan..

woow...3 kali kena reject?memang akak hebatlah..mesti bos tak sanggup nak kehilangan pekerja macam k.izan kan..yna harap tak macam tu la..hehe..tq..

Prettywrite said...

M.Razik..

ya ker..harap2 macm tu lah..takut juga..hehe..tme kasih ya bg smgt..:)

Prettywrite said...

K.sya..

rindu k.sya jugok..hehe..tme kasih k.sya..tapi gerun tetap ada..heee..

nazri noh said...

salam
kerje kat kontraktor ye
dah de kerja baru ke..
saya rasa bek awk cari je kerja dulu sebelum resign.
setau saya 2 minggu pun leh utk nk resign.. dh de kerja baru resign. lau tk menganggur la dulu
hehe..
saya dulu pun cam awk gak susah nk gtau sbb kerja lame.. last2 men campak je surat dalam bilik dia..

Prettywrite said...

wslm nazri..

kontraktor ker..hurm lebih kurang lah..hehe..
belum ada kerja baru lagi entahla pikir tak kena..
best jugak kalau menganggur dulu pun..haha
ah?campak jer?hahahah..pernah jugak terfikir macam tu tapi rasa tak sesuai pulak..
aduhaii..
saya ni bukan taknak cari kerja baru dulu tapi nak cuti pun payah macamana nak g inviw kan?nanti bos soal macam2..stressla boss telebih peramah ni..

Woofer Storm said...

berhenti kerja nak kwin la tu..hehe

#tak payah la bhnti..plzzzz!!

Prettywrite said...

Woofer Storm..

oit mana ada nak kahwinlah..nak kerja lain pulak..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...