11 January 2012

Berikan Sayang Untuk Menarik Sayang │ Jodoh Bertaut Kerana Kucing

Assalamua'laikum..


Cerita lama ni..aku rasa kisah dari Dr Fadzilah Kamsah..kisah benar..


Gara-gara seorang gadis ingin menyelamatkan nyawa seekor kucing yang kena langgar di jalan raya..
lantas gadis itu menahan sebuah kereta yang lalu..
Kereta itu berhenti..dan pemiliknya seorang lelaki..
panik punya pasal perempuan tu minta tolong lelaki tu bawakkan kucing itu ke veterinar..
selamatlah kucing tu..
last-last dah jodoh mereka..
lelaki tu tertarik dengan kasih sayang yang perempuan tu tunjukkan pada seekor kucing..
ke jinjang pelamin akhirnya mereka..:x


Oh sweetnya lahh..


Aku kalau tengok kucing kat jalan biasanya yang dah lenyek dah..lepastu terjerit-jerit lah kesian kucing tu..dah arwah..nak tolong macamana?
patutlah tak sampai-sampai lagi jodoh..kah kah..:))

23 comments:

Onitsuka_hana said...

Waaah bestnya..

Iffah Afeefah said...

so sweeeettttt

tak ske kucing mslhnye

Prettywrite said...

hana..

best kan..hana suka kucing gak kan?:)

Prettywrite said...

Iffah..

ahaha..kena cuba suka lah lepas ni.hehe

Pok Amai-Amai said...

Hahahaha! Ayat last tu mmg lawak gile!

cinnamon.com said...

jodoh..kan..seronok baca..

Prettywrite said...

K.Fara..

haha..ayat kenyataan..hak hak..

eda_ej said...

kisah benar ke?? boleh wat novel nih.. hehhehe...

Prettywrite said...

cinnamon.com..

ya lah kak..macam2 cara Allah bagi jodoh ni..:)

Prettywrite said...

k.eda..

ya kak..kisah benar..:) akak buat novel ke?hehe

CaDLyNN said...

alololo..sabarla..jodoh, ajal, maut ditangan Allah..:p

relaxla yna..kite pon single mingle lagi..ekekeke

Aishah Jahirah said...

mmg sweet kerana kucing je...sama la akak pun sllu tjmpa kucing dah terlenyek....xsmpai ati tgk...;(

klcitizen cikgunormah said...

kalau dah jodoh kan... kadang-kadang perkara yang tak disangka2, kan

Hanis MY said...

olohh jangey la lenyek meow tu hehe...

CikSembang said...

thanks datang blog sy.
jodoh boleh datang dengan apa cara.. berdoalah byk2

Cik Lia Lomi said...

hehehe.. macam mana nak selamatkan kucing naik bas pun yang padat macam tin sardin...tu tak sampai juga jodoh Lia..heeeee

Woofer Storm said...

kalau dah kena lenyek tu,nampak sangat sis yang langgar..hehee'

#tak nak tengok binatang terbaring kat jalanraya walaupun ia anjing atau babi hutan..ermmmm

Teenager Housemaid said...

haha...
lepas ni nak jadi macam perempuan tu jugaklah..
tapi, saya takut kucing..

camna tu?
-_-'

Zana Adieyza said...

jodoh itu rahsia Allah.. sampai masanya kita akan tau jugak nanti..

Ujie said...

moralnya..

meh selamatkan kucing di jalanraya!
moga ada yg jatuh cinta..hehee

Nisa Greennnpanda said...

wah..sweetnye.. ^_^

sian tgk kucing2 yg kne langgar.. T_T

CIK TOM said...

wah mmg sweet cerita ni..

Izan Ishak said...

tak sanggup tgk kucing kena langgar...kesian sgt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...