27 February 2012

Budu & Masak lemak │ Kami Berbeza Tapi Bahagia Jer

Assalamua'laikum..



Saya orang Negeri 9 dan suami pula orang Kelantan..setiap kali makan suami mesti nak budu dan saya pula gemar masak lemak..


Walaupun dah 7 tahun kahwin, saya masih tak boleh nak terima makan budu dan suami pun tak makan masak lemak..


Tapi selama 7 tahun ini jugalah...walaupun kegemaran kami berbeza alhamdulillah kami bahagia jer sampai ke hari ini..


________________________________________________


How sweet oh?hehe..nyway bukan ceritaku ya..dipetik dari penghantar sms di thr gegar tadi..:)


Ada gak macam ni eyh?salute ah..tetap dengan pendirian masing2..hehe..kalau abang2 ipar aku..budu dah diorang pulak yang terlebih fanatik..buat kuah..:))..tak patut lah bagi orang Kelate..masin kot..hahaha..


Best kalau orang tak suka apa yang kita suka pun..tak berebut nak makan..hahaa


14 comments:

CikFi said...

betul tu..tak perlu nak sentap2 kalo dah rebut2 kan..

Bitt (double IS) said...

hahah betul2..

hi salam kenal :)

CekbOlat-bOlat said...

waaa... tabik la pasangan tuu..
kekurangan melengkapi masin2g2.. ;)

Niza Romli said...

sgt manis mcm kuih akok la pasangan nih..huhu

CaDLyNN said...

yna!
sgt stuju..
lin slalu ckp cmtu..bagusla tak suke ape yg sy suke..takdela kite berebut nnti..hahaha..gile tamak takmo share..ekekeke

Ujie said...

tulah psgn yg matang..

adik ipar akak (johor) kawin org perlis..
ttp bersama walau suami dia tak lalu mkn tempe, dan dia tak lalu mkn pelam dgn pulut. ^__^

Cik Lia Lomi said...

kalau ada jodoh takan kemana..walaupun berbeza minat..kan???>.

cheqna said...

budu??
sedapnya..makan nasi panas2..ngan ikan selayang goreng saje pun layan =)

lisa said...

suwitnyeee pasangan tu :D

Mr.Clive said...

dulu ade housemate dari kelantan tau.satu harini dia balik dari kampung,ha ambik!sekotak budu dibawa bersama!hahaha setailo kan?kehkehkehhh

ILA HonEyBuNNy said...

biar berbeza dr segi makanan tetapi bahagia hingga ke syurga....

insyaAllah...

Pok Amai-Amai said...

La...igtkan awak yg org N9. Hahaha! Terkejut gak.

Sy ade satu cite psl budu. Cite nie diturunkan oleh mak saya sendiri. Mak sy org Ganu. Dulu die mmg hantu budu. Takde budu, tak sah waktu mkn die. Tibe satu ms, die ade jln2 g tmpt proses budu. Die cume tgk sepintas lalu. Die tgk ade pekerja angkat penutup tempayan tmpt peram budu. Sekali bukak, die nmpk melentik2 ulat lalat (berengga). Die menjerit kat situ gak. Sejak tu die terus tak makan budu. Smpilah skg nie..

Hahahaha! Sbb hal tu gak, sy pun tak nak mkn budu. Tp tak seme pengusaha budu tu pengotor kan?

Munnafendy said...

la..ingatkan akak yg org kelantan =)

wan nurul hezrina said...

makan budu cicah ikan..wah sedap..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...