29 March 2012

Abby Tutup Aurat

Assalamua'laikum..



Maaflah mood saya agak ke laut, ke gunung, ke hutan pulak sehari dua ni..tapi takper kan lagi suka dari baca panjang2 kan?heee..bw pun kureng..nanti before balik saya settlekan eyh sebab esok saya dah cuti..weekend..;)


Tertarik tengok kawan2 up entry pasal Abby Abadi dah bertudung..alhamdulillah..but actually saya dok pikir2 macam malas la kan nak buat entry artis2 nih macam tak best..macam tak rare la blog saya kan buat yang semua orang buat..hahaha..tapi takper saya buat style saya jer lah..


Bagi saya..saya suka Abby!suka dengan ketabahan dia..more to kagum actually!bayangkanlah apa yang dia alami before this kan..so struggle she going thru this life..dan sila tahu jugak saya benci Memey!!hahaha..sorry Memey..an uncontrolled feelings..kui3..


Apa yang Abby lalui akhirnya mendekatkan beliau dengan pencipta kan..itulah hikmahNya..kalau tengok Abby selalu pergi majlis2 agama untuk belajar..sangat2 tabik!saya sendiri pun tak buat macam tu..


Tapi as for me, sekarang Abby dah bertudung saya tak kagum pun..sebab before this pun dia dah bertudung sekali-sekala time pergi majlis agama or dalam drama sendiri..pendapat saya, saya bersyukur sebab Abby dah terbuka hati untuk menutup aurat..itu lebih jelas kan..:)


And i hope and really hope that Abby Abadi akan maintain lah dengan imej muslimah yang dimiliki sekarang..and....jugak..hehe..ini semua doa k..saya harap Abby menutup aurat dengan yang sepatutnya..no make up tebal2..no pakai yang tak proper..just wearing the loose one style itu lebih bagus..


Artis tu kan idola..:)..macam irma hasmie..saya suka perubahan dia..drastik tapi cukup indah dipandang..tak ada gaya barat sangatlah walaupun bertudung..


Jangan berbangga even kita dah bertudung tapi pakaian kita masih tak menepati piawaian islam..jarang..tak tutup dada..baju yang ketat2..pakai belt2 semua tu sebenarnya still menampakkan aurat kita..


Sama2 lah kita jaga apa yang patut jadi milik kita..entry ni bukan untuk Abby Abadi semata2 ya..sekadar selingan manja di petang2 time idea tak ada nih..huhu..


To Abby : eh kak Abby lorr..heee..: selamat kembali..:) may Allah bless your days and please no act with lelaki ajnabi lagi..rezeki Allah itu luasss...please~~~~~:x

13 comments:

Kazman / Sue said...

syukur abby dah pakai tudung... tak kira siapa atau apa background dia kalau dia hendak buat baik kita kena support... baik-buruk hanya Allah yang tentukan

Munn Jaafar said...

congrats abby =)

Hani Syahani said...

alhamdulillah, hatinya terbukak lps lek umrah...mdh2n berpanjangan...

Sue Izza said...

betul tu na...kita yang bertudung ni belum tentu lagi sempurna tutup auratnya kan?...
p/s
: sama la...tak suka memey,tapi bukan benci...-dah la sama nama...huuuu

Niza Romli said...

kan? tak suka sangat dgm memey tu. Ntah la tgk muka dia meluat toi. Eh, termengumpat plak kat sini. huhu

Semoga abby terus dgn perubahan menutup aurat sampai akhir hayat dia...

ekin said...

alhamdulillah, dia dah dapat hidayah.

Woofer Storm said...

jangan setakat pakai,tapi kena tutup rapat2..itu kan lagi molek..

sy suka akan ketabahan akak,sy tak tabah mcm akak..sedih tau^^

Izan Ishak said...

betul tu... harap2 penghijrahan mereka kekal sampai bila2.

faraherda.razalan said...

=D

Tumpang gembira.

sisdee said...

i pun suka ktabahan dia..i rasa dia nie loud spoken punya org..tak suka ckp terang..bukan nk cover2 punya..i rasa dia mmg ada potensi berubah dari cara dia tu..mudah2an dia dan kita semua terus mdpt pntunjuk dari Allah..AMIN!!

Jahirah said...

dah ramai artis bertudung....alhamdulillah. abby mmg tabah semoga rezeki dia makin murah utk diri n anak2.

Anonymous said...

he, dah ramai artis yang sudah terbuka hati nak bertudung.. itu dah dikira bersyukur..

#tak suka memey juga..opssss

mummY daniSha said...

hi salam kenal =)

samelaa...x suke memey!!kalau tv ada muka die cepat2 tutop tv hahaa...irma tu senior sy dulu...tp x tau pulak dia nak jadi retis hehee...bagusla abby dah bertudung..bertudung pun nampak dgn cara yg betul..x de jmbul2 heeeeeeeeeee=p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...