21 March 2012

Teganya Kau Menari Di Atas Tangisanku

Assalamua'laikum..



Tak tahu nak tulis apa..tapi nak jugak tulis something..dah tak boleh berenggang dari blog ni..hanya ini saja yang saya ada..hanya ini saja tempat saya meluah rasa..hanya ini!

Terima kasih pada semua kawan2 blogger yang comment dalam entry saya semalam..ya Allah..terharu, sebak, sedih, gembira semua perasaan bercampur baur baca komen kauorang semua taw..speechless dengan semangat yang kauorang beri pada saya..padahal siapalah saya pada kamu semua..hanya seorang stanger!

Terima kasih sangat2..sebenarnya kata2 yang baik itu lebih bermakna dari dapat hadiah yang mahal atau apa saja kan..saya hargai kauorang semua..semoga Allah membalas kebaikan kalian..saya tak henti2 nangis bila baca komen kauorang satu persatu..:)



               "Teganya kau menari di atas tangisanku
                 Kau permainkanku sesuka hatimu..
                 Sudah cukup cukup sudah
                 Daripada hati gelisah cintaku kau balas dengan dusta.."


Apa yang berlaku bukanlah satu kenangan yang manis untuk dikongsi tapi saya memang tak mampu nak tanggung lagi sebenarnya..saya dah simpan semua ni agak lama..dari tahun lepas lagi..saya simpan sebab saya anggap semuanya dah berakhir..tapi ia sebenarnya hanyalah sebuah permulaan untuk saya mulakan hidup yang lebih baik dari sebuah penipuan seorang lelaki..


Saya tahu saya ada kekurangan..banyak kekurangan saya..dia juga bukan manusia sempurna..tapi saya terima semua kekurangan dia..cacat di mata orang lain..saya kuburkan kecacatan itu..saya gali kebaikan dia untuk menutup segala cacat celanya..tapi semua yang saya buat sia2..


Saya ditipu hidup2..tahu tak perasaan tu macamana bila kita ditipu. dikhianati oleh orang yang kita sayang???hanya Allah yang maha tahu..saya tak menangis kehilangan dia..tidak sama sekali..saya menangis saya ditipu..itu sahaja..


Saya tak menyalahkan dia..salah saya juga terburu-buru terima cinta dia dulu..saya tak salahkan orang lelaki..saya tak tutup pintu hati saya..tapi kali ni mungkin tidak semudah itu untuk terima sesiapa di hati ni..hanya seseorang yang bergelar suami saja yang akan berada di hati selepas ini..lelaki yang baik..yang terima keburukan saya..yang mampu membimbing saya..tapi layakkah saya untuknya?huhu


Mungkin satu hari saya akan maafkan dia..masa akan merawat segalanya..saya pun tak tahu masa tu bila..buat masa sekarang hati saya sangat hancur..lebur..


Saya sayangkan dia hanya Allah yang tahu..tapi dia bukan untuk saya..saya terima..saya terima setiap perbuatannya..bukan saya yang berhak membalas perbuatan manusia..tapi hanya Allah!innallaha ma'ana..


Saya tak akan buat perkara yang bukan2 kerana benda ni..saya tak kalah dengan ujian remeh ini..cukuplah i have a happy family besides me, and a lot of supportives friends here and out there..cukup saya dikecewakan dan harap saya tak akan kecewakan orang lain dengan sikap saya..


Terima kasih semua!!!!ini entry terakhir pasal hati yang pecah berderai ni..hehe..lepas ni back to normal lah ya..alhamdulillah saya insan yang terpilih untuk bangkit dari kekhilafan masa lalu..



"Katakanlah Muhammad, Wahai hamba-hambaKu yang beriman! Bertakwalah kepada TuhanMu". Bagi orang-orang yang berbuat baik di dunia ini akan memperoleh kebaikan. Dan bumi Allah itu luas. Hanya orang-orang yang bersabarlah yang disempurnakan pahalanya tanpa batas".Az-Zumar, ayat 10.



~Jauh ku tinggalkan kisah semalam
Jauh ku tinggalkan duka kelmarin
Kusut jiwa menyesakkan dada
Kecamuk hati ini tak pernah ku luah
Ku mohon engkau pimpinlah kelemahan hati ini
Agar aku selalu di jalan redhaMu
Tak putus memujiMu
Moga tak Kau biarkan dan lontarkan diriku
Bersama mereka yang di dalam kemurkaanMu..~
....Lupa.. yang ku miliki semua milikMu ya Allah....


TQ kawan2 blog..u are so sweet than sugar!;)

TQ Anisa - memang sangat sedih semalam..harini dah kurang sedih..hehe
TQ Kak Hani - ehhee..nangis sikit2 jer kak..dah puas nangis..betul biar je dia kat atas sekarang
TQ Kak Niza - Yana memang patut bersyukur..insyaallah aamen atas doa tu.:)
TQ Kak Izwa - risau sikit2 jer tunggu kebahagiaan yang macam mana nak datang nanti..hehe..thanks for the shoulder ;)
TQ Kak Eda - insyallah masih bersabar..layan perasaan sikit2 jer..hiks..
TQ Kak Rai - syukur sangat memang betul K.Rai cakap sekurang2nya yana tak perlu nak hadapi suami yang tak setia..huhuh..jauhkanlah semua tu..
TQ Kak Fara - makin kuat nangis baca komen akak semalam..heee..tq so much..taknaklah meratap pasal dia banyak benda lagi nak kena ratap ni..hehe..aameen untuk doa akak tu ya..aduuuhh..terharu..ada ker bakal suami macam tu nanti..hee
TQ Cik Ngah - tak sangka kan kisah kita sama..tapi takper CikNgah dah bahagia sekarang..aameen..:)alhamdulillah banyak hikmah tersirat di balik semua ni..
TQ Kak Ujie - alhamdulillah Allah sayang Yana..sebak sangat kak..memang sekolah cinta yang paling bermakna laa..
TQ Cik Ika - insyaallah..terima kasih Ika atas doa tu..ehem entah siapa lah ya..hehe
TQ Clive - oh oh banyaknya pesanan penaja awak Clive..hehe..TQ2!alhamdulillah saya dikurnia rasa sabar hadapi semua ni..pleaseee..tak mungkin tutup hati k..saper2 nak ketuk silakan..ahah..joking~alahai siapa lah jodoh saya tu ya..saya pun rasa macam tu..mungkin dia tertinggal bas macam awak cakap..;)
TQ Achie - entahlah siapa Achie..manusia yang bertopeng..huhu..yup apa pun Allah ada bersama hambaNya ini..:)
TQ Hana - memang sedih hana..tapi nak buat macamana dah takdir..dulu kesian dengan dia..tapi tak sangka ini yang dia buat..mati segala rasa jadinya..:)
TQ Tatty - terima kasih sudi selami perasaan saya..:)..aameen untuk doa itu ya..saya pun harapkan jodoh yang jauh lebih baik dari dia..aameen~



16 comments:

Ujie said...

Akak bangga & gembira sbb yana positif dgn apa yg dah jadi. nyatanya..percaya pd takdir Allah membuat yana kuat.

Pengalaman mmg mahal harganya..tapi pglmn akan membantu yana melalui hari2 mendatang & jiwa jd lebih kuat.

Tiap dr kita ada ujian hidup..ini ujian buat yana. Terus sabar..

Anisa Hang Tuah said...

suka lagu & liriknyaa

puteri rimba said...

aminnnn...doakan bahgia cik ngah ke akhir hayat deh...cik ngah doa sokmo ko na...Cik Ngah penah derita hampir 4 tahun sebab benda2 macam ni...Alhamdulillah Allah masih beri sinar bahagia dengan kehadiran kawan-kawan dan si dia yang banyak memberi semangat...kalau cik ngah buleh harung,na pun buleh eh...cik ngah yakin lah....insya allah...cara cik ngah senang jah...close to family and Allah...happy kan diri sendiri......tapi bakpo kali ni cik ngah baca entry na ni berair mato..huuu

zailamohamad said...

kuatkan semangat Na..biarkan berlalu benda yang dah lepas

akak nasihatkan dekatkan diri pada Allah..selalu berjaga malam hari, buatlah solat sunat taubat, hajat, istakharah, tahajjud..menangislah pada ALLAH & jangan lupa minta seorang suami yang baik..insya Allah..suatu masa akan diperkenankan ALLAH:)

Cik Ina Do Do Cheng said...

ingat yana jangan bersedh lagi , hidup kena diteruskan ye. semoga lepas ni yana dapat lelaki yang lebih baik . tak moh nangis lagi ye.

O CIKTEDDY said...

ah cik plak yg sedih..muehehe

Rai said...

go go positif positif.. senyummmm okey yana..good luck..

misya said...

kuatkan semangat yer dik.Allah sentiasa bersama adik

Onitsuka_hana said...

lagu tu..huhu sedih. jgn dengar lah.tapi best la lagu tu..:)

Teenager Housemaid said...

kak yana!
moga akak terus tabah dan sabar..
ada yang terbaik menanti akak..:')

*big hug*

lieynanilaz said...

sabar yerk..jadikan ini pengalaman berharga...moga akan bertemu jodoh yg lebih baik..

Pok Amai-Amai said...

Yeay! Cik Adik kite dah cool.

Sy fhm sgt mcm ne layunya kita klu putus cinta sbb sy dulu pun pnh je putus cinta. Heheheh...tp bila kenang2 blk skg nie, alahai. Kenapalah nak buang ms sedih pd cinta yg tak menjadi. Dahlah tu, dgn lelaki tak guna lak. Hahahah!

Org2 yg cipta lagu nie pun mmg tau. Suka sgt nak cipta lagu2 putus cinta. Lagi la bt org sedih. Eiii! Awak ptt dgr lagu2 hepi. Ataupun dgr lagu patriotik ke? Mcm 1Malaysia tu ke? Heheheh. Fav Aydin tu tau.

=p

Dabel Aa said...

emmm...tabah ye...smoga kuat semangat...

zareliqa afiqa said...

Bersabar yer.Semua yg berlaku ada hikmah..yg terbaik sedang menanti. :)

Mr.Clive said...

your welcome...moga u dengarlah nasihat nasihat yang telah dicurahkan...keh3

mine said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...