12 October 2013

Harga Ayam

Assalamua'laikum..

Pagi tadi lepas pergi pos barang customer kat kaunter pos petronas, pasir pekan terus strait away ke pasar segar kat tendong. Ikan situ memang segar2.. sayur pun sama..tapi sebrnarnya nak beli ayam..murah..ni sebab serik beli ayam kat pasar wakaf bharu 8 ringgit sekilooooo! Beli sekor ayam haritu 18ringgitttt! Huwaaaa! So belila 5 ekor dapat rm71.20 tak silap.

Then pergi beli daging..rm24 sekilo..harga standard..ma kata daging cantik..saya taktaw..yang saya tahu daging sedap yang ada lemak2 tu..tapi ma taknak beli ma kata tu daging huduhhhh..aiyaa daging pun ada huduh lawa ker?hihihi

Lepastu terus singgah kedai dobi sepupu nak ajak dia datang kenduri akikah Yusuf. Cerita2 dengan dia pasal beli lauk segar dan murah tu...sekali dia kata kenapa beli ayam kat situuuuuuu? Mahal tuuuuuu! Beli dekat parit area sekolah SKOT 2 tu rm6 jer sekilo! Huhuhu..memang ya pun..masa otw balik lalu kot tu tengok dia tulis 'ayam rm5.98 sekilo'. Alahaii..takperla dah rezeki tertulis kat situ..lepasni taw dahla nak beli kat mana kannn..

Tapi kann..kenapa harga ayam beza2 eyh? Bukan barang kawalan ke ayam ni? Huhuu.. apa2 pun ikan patin masih boleh dapat 3 ringgit sekor ok!!! Hahaha my favvy takde kaitan..lalala

2 comments:

Ann Ishak said...

tapi dekat kl ikan patin mahal huhuhu...tak dapat 3 hengget sekor

eda_ej said...

sonok dapat pegi pasar beli ayam murah..

tp ikan patin kat kl mmg mahal pon.. tak pe la mkn je ape yang ade ye dak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...